İLETİŞİM ENGELLERİNE YÖNELİK ETKİNLİKLER


Amaç : Çocuklarda oluşan iletişim engellerini ortadan kaldırmak ya da iletişim engellerinin oluşturabileceği olumsuz durumları olumluya çevirmek , çocukta öz bilinci ve öz denetimi geliştirmek, aynı zamanda dil becerilerini geliştirmek ve vücut dilini uygun şekilde kullanmalarını sağlamaktır.

Kişi Sayısı : 10 ile 20 arasında 2 eşit gruba bölünebilecej sayıda kişi sayısı belirlenir.

 

Bu oyun aynı zamanda diğer bütün etkinliklerin içinde de iletişim engellerinin olduğu durumlarda o iletişim engelinin oluşturabileceği olumsuz durumları ortadan kaldırmak için de kullanılabilir. 

Öncelikle öğrenciler 2 gruba ayrılır. Birinci grup odanın dışında beklerken iki grup odanın içinde liderim verdiği komutları dinler. İkinci gruba lider şu komutları verir:  


 


Birinci gruptaki öğrenciler içeri girip sizinle konuşmaya çalıştıklarında onlarla hiçbir şekilde iletişim kurmamaya çalışın onlar size bir şey anlatmak istediklerinde veya iletişim kurmak istediklerinde sürekli olarak onların sözünü kesin veya onları dinlemiyormuş gibi etrafa bakabilirsiniz ya da kulaklarınızı tıkayıp onları dinlemediğinizi onlara hissettirebilirsiniz.  



İkinci grup odanın içinde beklerken birinci grubun odanın içine gelir. Birinci gruptan ikinci gruptaki bireylerle konuşmaya çalışmaları ve iletişim kurmaya çalışmaları istenir. 

Birinci gruptaki bireyler ikinci gruptaki bireylerle konuşmaya çalıştıklarında veya iletişim kurmaya çalıştıklarında ikinci gruptaki bireylerin onlara engeller koyarak iletişimi olumsuz etkilediklerini görürler. 

Etkinlik sonunda birinci gruptaki ve ikinci gruptaki bireylerin hisleri , düşünceleri alınır. Aynı işlemi lider, grupların yerlerini değiştirerek devam ettirir ve iki işlem sonunda da yine grup üyelerinin düşünceleri ve hisleri alınır. Ve böylece çeşitli durumlarda oluşabilecek iletişim engellerine karşı bireyler empati duygusu kazandığından dolayı bu iletişim engellerini ortadan kaldırmak için çaba göstermeye başlarlar. Bu sayede daha sağlıklı iletişim kurmuş olurlar.