İNSAN MAKİNASI OYUNU
Amaç: Çocuklarda koordineli bir şekilde çalışmak, grup içerisinde olumlu bağlılık oluşturmak, takım çalışması yürütmek, hayal gücünü geliştirmek , doğaçlama yapmak, eğlenmek, tartışmak.
Kişi Sayısı: 20
Süre: 15 dakika
Yer : Sınıf
Katılımcılar iki gruba ayrılır. Sınıf ortamının oyun için hazır hale gelmesi önemlidir. Bu konuda dikkat edilecek durumlar aşağıda verilmiştir:
1) Sınıf sınıf ortamında öğrencilere herhangi bir şekilde zarar verecek nesneler bulunmamalıdır.
2) Oluşabilecek yaralanmalara ve kazalara önlem alınmalıdır.
3) Oyunda birey bütün vücudunu kullanacağından dolayı sınıfta zeminin bir halı ile kaplanması gerekir.
4) Sınıf ortamının hijyenik olması açısından daha önce temizlenmelidir.
Gruplar karşılıklı olarak sınıfın iki farklı yerinde dururlar. Lider gruplara şu komutları verir:
A) Her iki gruptan da ayrı ayrı birer kişi karşılıklı öne çıkarak dururlar.
B) Bu kişilerden konuşmadan sadece bedenlerini kullanarak hareket etmekte olan makinenin bir parçasını canlandırmaları gerekir.
C) Bu bu canlandırmayı yaparken hareket döngüsel olmalıdır yani sürekli olarak o kişi o hareketi tekrar etmelidir.
D) Hareketi döngüsel olarak yaparken aynı zamanda o makineye ait ses de çıkarabilir.
E) Birinci kişi bu işlemi yaptıktan sonra kendi takımından gelen ikinci kişi de, birinci kişinin hangi makine olduğunu ya da makinenin hangi parçası olduğunu bilmeden bunu sadece tahmin yürüterek devam ettirir. Yani gelen ikinci kişi de birinci kişinin yaptığı işlemi konuşmadan sadece döngüsel bir hareket veya hareket ile beraber ses çıkararak yapar. İkinci kişinin dikkat etmesi gereken nokta birinci kişinin yaptığı hareketi devam ettirmektir.
Karşılıklı iki takımın üyeleri de bu şekilde oyuncular bitene kadar devam eder. Oyuncular kalmadığında yani makinenin bütün parçaları tamamlandığında artık makine hazır olacağı için görevine başlayabilir. Bu durumda makine bir bütün olarak çalışır ve dilerse sınıf ortamında parçalar birbirleri arasındaki koordinasyonu bozmadan hareket edebilirler. Oyun esnasında makineler dilerse işlevlerine yönelik bir müzik çalınabilir. Oyunu daha eğlenceli hale getirmek için çocuklardan makinenin parçası olurken aynı zamanda bir diğer parçası da olmaları istenebilir. Bu sayede çoklu beceriler edinilmiş olur. Birden fazla işe odaklanma ortamı oluşacağı için çocuk hem bunları yaparken şaşıracak hem de eğlenecektir.
Oyun sonunda gruplardan ilk çıkanların makinenin hangi parçaları olduğu ve sonraki gelen kişilerin de ilk kişilerin hangi parçalar olduğunu düşünerek nasıl devam ettirdikleri öğrenilir. Bitiminde çocuklardan yazılı veya sözlü dönüt almayı unutmayınız. İyi eğlenceler.
1 Yorumlar
👏👏
YanıtlaSil