DUR DÜŞÜN OYUNU 

Amaç: Çocuklarda zihinsel süreçleri geliştirmek ve çocuklara hızlı düşünme becerisi kazandırmak, çocuklara bulundukları ortama göre veya zamana göre oluşan sorunlara yönelik hızlı ve pratik çözüm önerileri buldurmak ve aynı zamanda onları hem fiziksel hem de zihinsel olarak gündelik hayatta aktif kılmak esastır. 

Kişi Sayısı: Tüm grupla oynanabilir. 

Süre: Önerilen süre 30 dakikadır fakat çocuklara sunulacak tercihe yönelik olan örnek olaylara göre süre uzatılıp kısaltılabilir.




Oyun lideri oyunun oynanacağı ortamı sağladıktan sonra bütün grubu iki eşit parçaya böler. Dilerse bölme işlemini tarafsız olması açısından oyun şeklinde yapabilir. Örneğin çocukları sıraya dizerek A ve B şeklinde giderek daha sonra A ları bir tarafa B leri bir tarafa alabilir. Gruplara ayırma işlemi bittikten sonra oyun lideri çocukları karşılıklı yüzleri birbirine bakacak şekilde iki sıra halinde dizer. Bu dizme işleminden sonra karşılıklı duran çocuklar ikili grup oluştururlar. Her bir grup oyun alanının bir köşesinde grup arkadaşı ile beraber bekler. Çocuklara herhangi bir tema verilir. Tema seçimine göre oyun lideri daha önce işlenmiş bir konu ile ilgili olmasına ya da çocukların hazırbulunuşluk düzeylerine uygun olmasına dikkat edilir. O gün işlenmiş olan bir temanın pekişmesi amacıyla da kullanılabilir. 



Oyun lideri çocuklara temayı verdikten sonra onlardan Bu tema ile ilgili kısa kısa ördek olaylar düşünmelerini ve bu olayların genel hatlarını akıllarında tutmalarını ister. Örnek olaylar düşünülürken oyun lideri belirli bir süre verir. Bu sürenin sonunda katılımcılar müzik eşliğinde grup arkadaşıyla beraber yürümeye başlar. Müzik durduğu anda ikili takımda ilk "  DUR DÜŞÜN" komutunu veren kişi takım arkadaşından seçilen tema ile ilgili bir örnek olay ister. Ya da belirli olan tema üzerinden kendisi bir yer ve zaman belirterek buna uygun bir örnek olay isteyebilir. Burada amaç mümkün olan en kısa sürede zihinsel becerileri hızlı bir şekilde kullanarak yaratıcılıklarını ortaya koyacakları bir ürün çıkarmaktır. Herkes ürün çıkardıktan sonra takım üyeleri birbiri arasında değiştirilebilir. Oyun lideri dilerse takımlar değiştikten sonra temayı da değiştirebilir ya da becerileri biraz daha geliştirebilmek ve mümkün olan az malzemeyle daha iyi bir ürün ortaya çıkarabilmek için tema içerisinde belirli bir konu sınırlaması, yer sınırlaması ya da zaman sınırlaması yapabilir. İyi eğlenceler.