NASIL HİSSEDİYORUM?
Amaç: Çocuklarda duyguların yönetimini sağlamak ve otokontrol becerisi geliştirmek. Muhtemel durumlarda çocukların duygu durumlarında oluşabilecek yıkıcı etkileri en aza indirmek. Çocuklarda duygu farkındalığı yaratmak ve tutarlı davranışlar göstermelerini sağlamak.
Kişi Sayısı: Tüm katılımcılar oynayabilir.
Süre : 30 dakika
Oyun lideri 10 öğrenciyi dışarı alır. Daha sonra dışarıdaki öğrencilere her birinin birer duygu olduğunu ve hangi durumlarda o duyguları hissedebileceklerine dair örnek olaylar bulmalarını ister. Buldukları örnek olayı sınıfa girip anlattıklarında yüz ifadelerinde hiçbir duygu belirtisi olmamalıdır. Bu duygular tercihe göre çeşitlendirilebilir. Her katılımcı kendi duygusunun örnek olayını anlattıktan sonra oyun lideri bütün gruba dönerek örnek olayı kendileri yaşarsa nasıl hissedeceklerini sorar.
Katılımcılar örnek olay yaşandığı sırada kendilerinde oluşabilecek hisleri anlattıktan sonra oyun lideri örnek olayların hangi duyguya karşılık geldiğini açıklar. Bu açıklama sonunda öğrencilere duyguların tanımı ve altında yatan anlamı oyun lideri tarafından açıklanır. Varsa eğer yanlış bilgi edinilen duygular ,örnekler çeşitlendirilerek aktarılır. Bu etkinliği kendini ifade etme becerisini kazandırırkende kullanabilirsiniz. Gerektiği durumlarda grup içerisinde oluşan anlaşmazlık ve tartışma durumlarında bireylere empati duygusunu kazandırmak için de kullanabilirsiniz. Etkinlik esnasında içerisinde bireyde herhangi bir duygu barındırmaya müsait olmayan müzikler de kullanabilirsiniz. Burada dikkat etmeniz gereken örnek olay anlatan katılımcıların, anlatım esnasında yüz ifadelerini sabit tutarak anlatımı yapmasıdır. Aksi takdirde çocuklar kendilerine özgü hisleri açıklamaktan ziyade katılımcının örnek olayı anlatırken sergilediği jest ve mimikleri açıklar. Bundan dolayı oyun amacının dışına çıkmış olur. İyi eğlenceler.
1 Yorumlar
👏👏
YanıtlaSil